Saturday, August 23, 2014

Jamuan Hari Raya Adi Iskandar

"Bergema Takbir Raya, menitis air mata.....terbayang suasana Permai Desaaa".....itulah ungkapan lirik lagu Allahyarham Sudirman yang enak didengar ketika Bulan Puasa dan menjadi syahdu pabila tiba di bandar Metropolitan ini.

Alhamdulillah, di kesempatan di bulan Syawal yang mulia ini, yang Berhormat Adi Iskandar dengan hati terbuka membuat rumah terbuka untuk kami rakan-rakan kayuhan TPC. Dapat la merasa suasana berhari raya di bandar pulak ye...hihihi

Apalagi, sampai je umah Adi kita makan-makan sampai perut ketat, dah tu sembang dari luar rumah, sampai dalam rumah, dari air ais sampai air panas.....baru lah habis cerita....kesian Tuan Rumah, ampunkan kami ye, next year jemputlah lagi, kekekeke....jom kita layan gambarte.....


Naim suka menda alah kuning tu



Tak abis-abis si Naim nih...
Adiosssss dan terima kasih Tuan Rumah.......

Friday, August 22, 2014

Ini Kali lah, kita kasi Tukarrrr....

Kayuh kayuh kayuh, ah malas lah, kekekeke.....Kali ni kasi tukar pulak angin, main badminton, hehehe. Macam biasa lah, mastermind tak lain tak bukan, Abe Fahmi. Hmmm.....cun jugak sekali sekala tukar angin. Perancangan sehari je, dok wasap sana wasap sini....kita kasi ON....hehehe.

Abe Fahmi buat booking kat Tasik Komuniti Cyberjaya jam 09:00 - 11:00 mlm. Ketibaan masing-masing cun-cun je pukul 09:00pm dengan kehadiran seramai 6 orang terdiri dari Abe Fahmi, Abe Adi, Abe Yus, Abe Kamal, Abe DO & Abe Farid. Jadilah 6 orang. Keluar habis segala skill yg tak pernah tunjuk, mana taknyer, selama ni dok kayuh aje.....apalagi...jom kita layan aksi-aksi hebat ala-ala gaya Datuk Lee Chong Wei & Lin Dan, padahal main beregu je pun...puiiiii.....hihihi..





Terlampau hebat abam-abam ni beraksi sampai reket pun patah weiiii.....

Game semalam berakhir pukul 11 malam. Dah abis apalagi, ngeteh pot biasa, Mamak Pelita lah, kasi masuk balik kalori yg dah ilang...hehehehe...itulah coret-coret kali ni. Sekian....adiosss...

Wednesday, August 20, 2014

Menyusuri Paya Indah Wetland

Assalamualaikum & Salam Sejahtera,

Bersua lagi dalam coret-coret geng TPC, alhamdulillah pada Sabtu lepas bertarikh 16 Ogos 2014 bersamaan 20 Syawal 1435, kami sekali lagi berjaya merancang kayuhan bersama mengharungi liku-liku jalanan (apa la yg haku merepek nih, hehehe...) Perancangan bermula pada 2-3 hari sebelumnya dengan Fahmi menjadi mastermind utk kayuhan kali ini. Macam biasa, berkumpul di pos kawalan Taman Pinggiran Cyber jam 07:00am....



 Namun mcm biasa juga, janji pukul 07:00am,  namun janji dicapati, dicanai & ditosaikan....yenadeyyy (banyak lepak mamak Pelita lah ni)....last2 dekat pukul 08:00am jugak tayar golek. Alhamdulillah, dengan izin Yang Maha Kuasa, cuaca sangat cantik, diiringi dengan hujan renyai2 menyembah bumi. Kami kayuh dalam suasana sejuk pada pagi itu.






Kayuhan agak santai memandangkan ada riders yang injured. Namun semangat ingin teruskan harus diberi pujian untuk Tuan Naza kerana walaupun injured, beliau berjaya mengharungi kayuhan hingga ke Paya Indah. Pujian juga untuk En. Sweeper, Fahmi kerana sanggup menemani Naza hingga ke titis peluh yg terakhir.....perghhhh....


Sampai aje simpang masuk Paya Indah, masing-masing tak sabor nak kencing.....chehhhh (maklumlah sojuk kena hujan), pastu apa lagi, main nangkap-nangkap gambo depan Paya Indah punya signage....hehehe






Sampai aje Paya Indah, apalagi, masing-masing perut dah lapor.....makan le apalagi....masing-masing order makan tak hengat, nasib baiklah warung kedai tu ada makanan sikit aje, kalo idak mau licin makanan-makanan yang ade....kekekeke.

Last-last ni lah koje kami sebelum balik, panjat menara tinjau kat Paya Indah tu, tapi sebelum tu sempat le nengok Boye ngan Badak, terpesona ngan Boye ngan Badak sampai lupe nak amik gambo....hehehehe..itu jelah dapat dicoretkan buat kali ini, sehingga berjumpa dlm coretan lain slps ni, nyerongeh2 juge, moh kita berkayuh.....hihihi...